Maersk tar spännande steg för sjöfarten i och med detta. Om de lade till skysails och b9shipping så hade de kommit en bra bit  längre på vägen. Sen kan man fundera på om det är ännu större fartyg vi behöver. Att anpassa befintliga fartyg och bygga många mindre fartyg  i stil med B9Shippings biogas-drivna fartyg (5000 dwt)  med segelunderstöd känns mer relevant. Hur som helst så är detta ett steg framåt!

“Plenty of people are interested in recycling shipping containers – the military even mods them out to build fake training villages – but what about recycling the entire ship? Well, Danish shipping giant Maersk is going for it on a grand scale. The company is ordering up to 30 new ships at $190 million a pop. Called the Triple-E class, they are said to be the largest vessel of any kind (at least, for now), and each will come with a cradle-to-cradle “passport” documenting every component for future recycling or reuse.”

Läs mer: http://cleantechnica.com/2011/02/26/worlds-largest-container-ships-will-be-recycled-eventually/

http://www.businessgreen.com/bg/news/2027675/maersk-worlds-greenest-container-ship

http://vuggetilvugge.dk/index.php/da/vtv-nyheder/179-23-feb-maersk-line-tager-de-forste-cradle-to-cradle-skridt-i-samarbejde-med-epea.html

http://www.worldslargestship.com/

Läs mer om Cradle to Cradle:

www.cradlenet.se

www.vaggatillvagga.se